Saturday, September 5, 2009

::: Aku CuBa MenCinTai-Mu :::



Aku cuba mencintai-Mu Tuhan
Hati tidak terasa juga
Aku cuba berkali-kali
pun tidak terasa apa-apa
Aku fikir-fikirkan nikmat-Mu
Aku kenang-kenangkan rahmat-Mu
Agar nampak kemurahan-Mu
Atas nama Tuhan aku akur
Namun aku belum juga jatuh hati pada-Mu
Aku susah hati aku sedih selalu

Mengapa terjadi begini?
Mengapa cintaku pada-Mu belum berbunga lagi?
Sedangkan aku tahu
Aku akui nikmat-Mu terlalu banyak padaku
Kalau hendak dihitung tak mungkin dihitung
Walaupun melalui komputer

Aku iri hati selalu
Cerita dan berita orang soleh zaman dahulu
Hebatnya cinta mereka pada-Mu
Hilang selera makan kerana-Mu
Asyik memuja dan memuji-Mu
Mensucikan dan membesarkan-Mu
Terutama di waktu malam yang sepi
Di waktu orang mimpi mereka memuja-Mu
Merintih pada Mu
Mengharap kasih sayang pada-Mu
Air mata mereka membasahi pipi
Ada kala menitis ke bumi
Mereka merasai Engkau adalah segala-galanya
Engkau adalah di bibir mereka
Engkau adalah hati jantung mereka

Tapi aku tak begitu
Aduh kerasnya hatiku
Hingga ini aku belum mencintai kekasih Agungku
Baru aku sedar cinta pada-Mu
adalah anugerah dan hidayah-Mu
Bertuah dan berbahagialah
orang yang Engkau anugerahkan kecintaan kepada-Mu
Aku bilakah lagi Tuhan?
Dapat sedikit pun jadilah!
Aku tidak putus asa
Aku cuba lagi selagi ada nyawa di badan
Di hujung hidupku pun kalau dapat sudah cukuplah
wahai Tuhan Al-Hannan wal Mannan...

No comments: